Zabezpečení výuky žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Základní umělecká škola Ořechov vytvoří ke studiu talentovaným žákům, u nichž jsou diagnostikovány speciální vzdělávací potřeby na základě vyšetření pedagogicko-psychologickou poradnou (PPP) nebo speciálním pedagogickým centrem (SPC) podpůrná opatření.
Jsou poskytována nad rámec individuálních pedagogických i organizačních činností a opatření. Spočívají v metodách, postupech, didaktických a kompenzačních pomůckách, formách a prostředcích ke vzdělávání. Ke splnění stanovených výstupů v jednotlivých uměleckých oborech a jejich studijních zaměřeních bude vypracován na základě vyjádření PPP nebo SPC a písemné žádosti žáka, v případě nezletilého žáka jeho zákonných zástupců, a schválením ředitele školy individuální vzdělávací plán (IVP). Umožní talentovaným handicapovaným žákům začlenit se plnohodnotně do výchovně vzdělávacího procesu. IVP respektuje individualitu žáků a zohledňuje jejich zvláštnosti. Bude vytvořen tak, aby mohli zvládnout v rámci jejich osobního maxima dovednosti a znalosti stanovené v jejich studijním zaměření ve školním vzdělávacím programu. Upřednostňujeme formu individuální integrace.
Učitelé odborných předmětů budou v součinnosti se školským poradenským zařízením proškoleni do úrovně, která jim umožní vytvoření reálného plánu obsahu a rozsahu studia, způsobu výuky a jejího hodnocení. Škola bude v úzké spolupráci se zletilými žáky nebo zákonnými zástupci nezletilých žáků průběžně konzultovat průběh a výsledky jejich vzdělávání, tak aby bylo v souladu s cíli základního uměleckého vzdělávání a Vyhláškou č. 73/2005 Sb., o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných. Na základě písemné žádosti zákonného zástupce žáka a žáka zletilého pokytne škola v odůvodněných a podložených případech a případech hodných zvláštního zřetele slevu úplaty za vzdělávání na rozhodné období.