Vzdělávání žáků mimořádně nadaných
Základní umělecká škola Ořechov vytvoří ke studiu mimořádně nadaným žákům, u nichž je mimořádné nadání zjištěno a specifikováno pedagogicko-psychologickou poradnou (PPP) nebo speciálním pedagogickým centrem (SPC), následující podmínky. Na základě vyjádření SPZ, písemné žádosti žáka, v případě nezletilého žáka jeho zákonných zástupců, a schválením ředitele školy bude vypracován individuální vzdělávací plán (IVP). Vychází z typu a rozsahu diagnostikovaného nadání a vzdělávacích potřeb mimořádně nadaného žáka, souhlasu zletilého žáka a zákonného zástupce nezletilého žáka, případně vyjádření dětského lékaře.
IVP obsahuje vzdělávací model studia, jeho časové a obsahové rozvržení, volbu pedagogických a metodologických postupů, způsob zadávání úkolů a způsob hodnocení žáka. IVP bude vypracován po nástupu žáka do školy, nejpozději do 3 měsíců po zjištění jeho mimořádného nadání, a může být doplňován a upravován během školního roku dle potřeby. IVP je samostatný dokument, není součástí ŠVP. S IVP budou seznámeni zákonní zástupci nezletilého žáka.
Pro tyto žáky z učebního plánu může škola stanovit učební plán pro výuku s rozšířeným počtem vyučovacích hodin v jednotlivém studijním zaměření.
Ředitel školy může mimořádně nadaného žáka přeřadit do vyššího ročníku bez absolvování předchozího na základě výsledku komisionální zkoušky a doporučení zkušební komise. Zkouška ověří úroveň vědomostí a dovedností žáka potřebných k přeřazení do vyššího ročníku.
Studium mimořádně talentovaných žáků je určeno především k jejich dalšímu návaznému studiu na školách s uměleckým zaměřením.