Výchovné a vzdělávací strategie
Strategie pro kompetenci k umělecké komunikaci
předáváme znalosti, dovednosti a zkušenosti, inspirujeme žáka vlastním uměleckým projevem
vedeme žáky k hledání a pochopení obsahu uměleckého díla
vycházíme z přirozenosti, jedinečnosti a naturelu žáka a výběrem skladby, tématu nebo textu ho vedeme k samostatné aktivitě a pravidelnosti nácviku a touze po uměleckém sebevyjádření
Strategie pro kompetenci osobnostně sociální
vedeme žáky k samostatnému myšlení a schopnosti zhodnotit výkon svůj i spolužáků
vedeme žáky k zodpovědnému přístupu k reprezentaci školy, domácí přípravě, společné práci v kolektivu, která vede k jejich socializaci a zodpovědnosti za společný výkon
spoluutváříme a formujeme osobnost prostřednictvím uměleckého vzdělávání, vytváříme podmínky pro vzájemnou komunikaci, úctu a a toleranci
Strategie pro kompetenci kulturní
pomáháme žákům rozkrývat obsah díla a učíme je rozpoznávat a odlišit jeho kvalitu
nabízíme žákům návštěvy kulturních akcí, vedeme je k četbě, poslechu, k využívání moderních multimediálních technologií pro jejich vlastní rozvoj
cílíme na poznání, uvědomění si a rozvoj tradic a kulturního odkazu našich předků