Výchovné a vzdělávací strategie

Strategie pro kompetenci k umělecké komunikaci

  • předáváme znalosti, dovednosti a zkušenosti, inspirujeme žáka vlastním uměleckým projevem

  • vedeme žáky k hledání a pochopení obsahu uměleckého díla

  • vycházíme z přirozenosti, jedinečnosti a naturelu žáka a výběrem skladby, tématu nebo textu ho vedeme k samostatné aktivitě a pravidelnosti nácviku a touze po uměleckém sebevyjádření

Strategie pro kompetenci osobnostně sociální

  • vedeme žáky k samostatnému myšlení a schopnosti zhodnotit výkon svůj i spolužáků

  • vedeme žáky k zodpovědnému přístupu k reprezentaci školy, domácí přípravě, společné práci v kolektivu, která vede k jejich socializaci a zodpovědnosti za společný výkon

  • spoluutváříme a formujeme osobnost prostřednictvím uměleckého vzdělávání, vytváříme podmínky pro vzájemnou komunikaci, úctu a a toleranci

Strategie pro kompetenci kulturní

  • pomáháme žákům rozkrývat obsah díla a učíme je rozpoznávat a odlišit jeho kvalitu

  • nabízíme žákům návštěvy kulturních akcí, vedeme je k četbě, poslechu, k využívání moderních multimediálních technologií pro jejich vlastní rozvoj

  • cílíme na poznání, uvědomění si a rozvoj tradic a kulturního odkazu našich předků