Školní řád dodatek č. 1

Základní  umělecká  škola  Ořechov,  příspěvková  organizace,  IČO 49461702  se  sídlem  Komenského 702/4, 664 44  Ořechov  (dále  jen  „škola“)  vydává  na  základě  ustanovení § 184a zákona č. 561/2004 Sb.,  školského zákona,  tento dodatek ke  školnímu řádu ze dne 1. 10. 2020 (dále jen „Školní řád“):

Působnost

  1. Škola je povinna zavést distanční výuku, pokud není možná osobní přítomnost většiny (tj. více než 50 %) žáků z nejméně jedné třídy, studijní skupiny, oddělení ve škole, a to z důvodů:

    * krizových opatření vyhlášených po dobu trvání krizového stavu podle zákona č. 240/2000 Sb., krizového zákona,

    * nařízení mimořádného opatření, např. Ministerstva zdravotnictví nebo krajské hygienické stanice podle zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví nebo

    * nařízení karantény.

  2. Vzdělávání distančním způsobem škola uskutečňuje podle příslušného rámcového vzdělávacího programu a školního vzdělávacího programu v míře odpovídající okolnostem.

  3. Škola nemá povinnost zavést distanční výuku, pokud:

    * ředitel školy vyhlásí „ředitelské volno“,

    * Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy ČR schválí škole změnu v organizaci školního roku,

    * je žákům nařízena karanténa, ale nejde o většinu třídy, a to i v případě, kdy se v jiných třídách školy vzdělávání distančním způsobem poskytuje,

    * jsou žáci nepřítomni z jiného důvodu, než je uvedeno v odst. 1 tohoto článku.

  4. Vzdělávání distančním způsobem není pro žáky školy povinné s odkazem na ust. § 184a odst. 3 školského zákona. Pokud se však žák distanční výuky zúčastní, je povinen dodržovat pravidla a povinnosti uvedené níže.

Organizace distanční výuky a řešení absence

  1. Vedení školy a vyučující pedagogové se žáky komunikují prostřednictvím jimi zvolené platformy, např. Skype, Google Meet, WhatsApp, Zoom, Messanger, Microsoft Teams, Moodle, Snapchat, apod.

  2. Se zákonnými zástupci žáků probíhá komunikace přes e-mail, jednotnou komunikační platformou JPH Software Klasifikace a v úředních hodinách rovněž telefonicky. On-line videokonference se zákonnými zástupci žáků přes platformu školy je možná jen po předchozí domluvě s vyučujícím pedagogem či vedením školy.

  3. Před zahájením distanční výuky škola seznámí žáky a jejich zákonné zástupce s pravidly distanční výuky a používáním komunikačních platforem, jejímž prostřednictvím bude distanční výuka realizována.

  4. Distanční výuka se zajišťuje kombinací synchronní a asynchronní distanční výuky. Při synchronní výuce musí být žáci osobně přítomni on-line přenosu na vybrané platformě, tj. musí být připojeni k internetu a využívat náležité IT zařízení vybavené kamerou a mikrofonem (např. notebook, tablet, chytrý mobilní telefon apod.).

  5. Rozvrh hodin a synchronní výuka probíhá v době dohodnuté s žáky a jejich zákonnými zástupci.

  6. Při asynchronní výuce jsou žáci povinni vypracovat jim zadaný úkol a do předem určené lhůty jej prostřednictvím zvolené platformy odevzdat.

  7. Nemohou-li se žáci distanční výuky zúčastnit, mají povinnost se neprodleně omluvit svému pedagogovi a na e-mail školy. Nepřítomnost žáka při synchronní i asynchronní výuce však nemůže být považována za neomluvenou absenci z výuky.

  8. Škola nemá k dispozici IT zařízení pro potřeby žáka k zapůjčení k účasti na distanční výuce. Distanční výuka takového žáka je zajištěna jiným vhodným způsobem, např. formou telefonických konzultací a předávání úkolů dle individuální dohody žáka, jeho zákonného zástupce a pedagoga.

Hodnocení výsledků vzdělávání

  1. Hodnocení výsledků vzdělávání žáků při distanční výuce se řídí platným školním řádem.

  2. Pedagogové ve zvýšené míře využívají formativní hodnocení, zajišťují průběžnou zpětnou vazbu žákům a směřují žáky ke zlepšení v oblastech, ve kterých potřebují rozvíjet své znalosti a schopnosti. Pedagogové rovněž motivují žáky k vlastnímu sebehodnocení splněných úkolů ve spolupráci s jejich zákonnými zástupci. Sumativní hodnocení přitom i po dobu trvání distanční výuky nadále zůstává nedílnou součástí hodnocení žáků.

  3. Pedagogové průběžně monitorují zapojení a aktivitu všech žáků do distanční výuky, poskytují jim v přiměřeném čase zpětnou vazbu, podporují je v hledání řešení a motivují k dalšímu pokroku.

  4. Pokud se žák do distanční výuky nezapojuje nebo se zapojuje v nedostatečné míře, je pedagog povinen zjistit důvody absence a ve spolupráci se zákonnými zástupci žáků hledat způsoby podpory a zapojení žáka do distanční výuky.

  5. Způsob vzdělávání a hodnocení výsledků vzdělávání v rámci distanční výuky se škola i příslušný pedagog snaží přizpůsobit podmínkám konkrétního žáka pro tento typ vzdělávání.

Ochrana osobních údajů při distanční výuce

  • Škola jako správce osobních údajů zpracovává pro účely realizace distanční výuky osobní údaje žáků, a to jejich telefonní číslo, e-mailovou adresu a uživatelské jméno na komunikačních platformách specifikovaných shora. Právním důvodem zpracování je plnění zákonných povinností dle ust. § 184a zákona č. 561/2004 Sb., školského zákona a plnění úkolů ve veřejném zájmu spočívajících v zajištění distanční výuky. Osobní údaje žáků a jejich zákonných zástupců mohou být předány pouze zpracovatelům osobních údajů.

  • Žákům a jejich zákonným zástupcům se během distanční výuky zakazuje pořizování fotografií nebo videozáznamů ostatních žáků a vyučujících bez jejich výslovného a písemného souhlasu. V případě udělení souhlasu s pořízením záznamu pro osobní potřebu výuky žáka nesmí být takto získané záznamy žádným způsobem dále šířeny a zpřístupněny třetím osobám.

V Ořechově dne 1. 12. 2020

Mgr. Petr Křivánek

ředitel školy